در آوریل سال ۲۰۱۷ هوندا سیویک تایپ R با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه در نوربرگ رینگ و غلبه بر فولکس واگن گلف کلاب اسپرت S، رکورد سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلوی این پیست را از آن خود کرد؛ اما رکورد هوندا در جهنم سبز دقیقاً دو سال پابرجا ماند زیرا حالا مشخص شده که رنو مگان RS تروفی R با رانندگی «لاورنت هورگان» یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه طی کرده و با شکستن رکورد سیویک تایپ R، رسماً سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهنم سبز لقب گرفته است.
ماه گذشته بود که پروتوتایپ مگان RS تروفی R در حال آزمایش در نوربرگ رینگ دیده شد و حالا معلوم شده این هاچ بک اسپرت فرانسوی برای ثبت رکورد جدیدی برای خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو به جهنم سبز رفته بوده است؛ بنابراین هرچند این رکورد حالا توسط رنو اعلام شده اما در ماه آوریل صورت گرفته یعنی دقیقاً دو سال بعد از ثبت رکورد هوندا سیویک تایپ R. نکتهٔ جالب اینکه آقای هورگان در سال ۲۰۱۴ نیز با نسل قبلی مگان RS تروفی R زمان ۷ دقیقه و ۵۴ ثانیه را در نوبرگ رینگ ثبت کرده بود. مگان RS تروفی R در تاریخ ۲۴ می یعنی جمعهٔ آینده در گرند پری فرمول یک موناکو هم حضور پیدا خواهد کرد و رانندگان تیم فرمول یک رنو یعنی دنیل ریکیاردو و نیکو هالکنبرگ با آن به رانندگی خواهند پرداخت.
تروفی R مثل نسخهٔ معمولی تروفی از همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری استفاده می کند اما ۱۳۰ کیلوگرم وزن کمتری داشته و آئرودینامیک آن هم بهبود یافته است. علاوه بر این، مهندسان رنو روی شاسی خودرو هم کار کرده اند تا تروفی R در پیست ها از نسخهٔ معمولی سریع تر باشد. مگان RS تروفی R به عنوان نسخه ای تولید محدود تا پیش از پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و تنها چند صد دستگاه از آن توسط عموم مردم قابل خریداری خواهد بود.
[دانلود ویدئو]