فروش سدان های سنتی در آمریکا همچنان با افت همراه بوده اما این به معنی عدم تلاش خودروسازان برای بهبود وضعیت محصولات خود نیست.
در سال های اخیر تعداد بیشتری از سدان ها همچون مزدا ۶، نیسان آلتیما و تویوتا پریوس به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده اند.
با افزایش محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوورها، مشتریان به خودروهایی چهار چرخ محرک دست یافته اند و خودروسازان معتقدند عرضه ی سدان ها با سیستم چهار چرخ محرک می تواند باعث افزایش جذابیت و فروش این خودروها شود.
یکی از تحلیلگران نشریه ی ادموندز می گوید:
انتخاب شاسی بلندها باعث شده خریداران آمریکایی قابلیت های بیشتری به دست آورند. افزایش عرضه ی خودروها با سیستم چهار چرخ محرک یک راه برای افزایش فروش سدان ها می باشد.
پیرو معرفی گزینه ی سیستم چهار چرخ محرک در خانواده ی آلتیما، نیسان می گوید ۲۰ درصد فروش این خودرو را مدل های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک تشکیل می دهد. همچنین نیمی از خریداران این خودرو در مناطق بد آب وهوا اقدام به سفارش سیستم چهار چرخ محرک می کنند.
سیستم های چهار چرخ محرک سال های سال خاص خودروهای آفرود و شاسی بلندها بوده اند و در بین خریداران سدان ها محبوبیت زیادی نداشته اند زیرا باعث افزایش مصرف سوخت شده و وزن و پیچیدگی خودرو را نیز بالا می برده اند. البته رشد روزافزون خودروهای مجهز به این سیستم ها و عرضه ی محصولات خودروسازانی همچون فورد، ب ام و، داج، آئودی، آکورا، اینفینیتی، تویوتا و لکسس با سیستم های چهار چرخ محرک بازی را تا حدی تغییر داده است.
همچنین گفته شده کرایسلر سیستم چهار چرخ محرک را به مینی ون پاسیفیکا اضافه خواهد کرد و احتمالاً مزدا هم نسخه ی چهار چرخ محرک مزدا ۳ را عرضه می کند.