تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

  1. جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۸:۰۳ (۵ سال قبل)
تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید
به گزارش فرانگر

علیرغم اینکه از حضور داچیا در بازار بریتانیا کمتر از یک دهه می گذرد اما داستر را باید کمی معرفی کرد. این خودرو هنوز هم ارزان ترین شاسی بلند بازار بوده و قیمت پایه ی آن تنها ۹۹۹۵ پوند می باشد.

اگر خواهان یک شاسی بلند جادار، خشن و با ارتفاع مناسب از سطح زمین باشید که نیروی پیشرانه را هم به تمامی چرخ ها منتقل کند و البته درعین حال علاقه ای به مدل های لوکس و گران قیمت بازار ندارید پس رقیبی برای داستر نخواهید یافت. ما این خودرو را دوست داریم.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

اما داستر چهار چرخ محرک چگونه خواهد بود؟ ما برای پاسخ به سؤالات زیادی که درباره ی داستر دو دیفرانسیل وجود دارد آن را بررسی کرده ایم.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

پیشرانه ی دیزل این خودرو کاملاً نرم بوده و در یک شاسی بلند ارزان قیمت عملکرد مناسبی دارد. گیربکس دستی خودرو هم نسبتاً خوب بوده و با توجه به تعویض دنده ها می توان آن را در حد قابل قبولی ارزیابی کرد. نسبت های کوتاه سیستم چهار چرخ محرک نیز برای بهبود کشش در مسیرهای لغزنده طراحی شده و درعین حال گشتاور دورهای پیشرانه برای یدک کشی هم بهبود یافته است.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

دنده های کوتاه به این معنی است که شما به عنوان مثال در سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت شاهد انتخاب دنده ی ششم خواهید بود. اگر هم بخواهید سریعاً به سرعت های بالا دست یابید شاهد تأخیر قابل توجه توربو خواهید بود.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

البته اکثر اوقات داستر به صورت تک دیفرانسیل عمل می کند. شما می توانید از طریق دکمه ی موجود در کنسول مرکزی حالت اتوماتیک را انتخاب کنید که دارای حالت قفل برای شرایط بد مسیرها نیز می باشد. یک مانیتور نیز پایش وضعیت خودرو وجود دارد که زاویه ی شیب خودرو را در دسترس راننده قرار می دهد.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

داستر خودروی سریعی نیست بنابراین اکثر اوقات شما نیازمند چسبندگی زیاد آن در رانندگی روزمره نخواهید بود. زمانی که از سیستم چهار چرخ محرک استفاده کنید احتمالاً شاهد مصرف سوخت بالای خودرو خواهید بود. سوزوکی جیمنی خودرویی سبک تر و آفرودرتر بوده بنابراین تا زمانی که شما به دنبال حمل و یدک کشی وسایل سنگین نباشید یا اکثراً در مسیرهای سرسخت رانندگی نکنید، داستر تک دیفرانسیل انتخاب بهتری خواهد بود.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

این موضوع زمانی که هزینه های نگهداری و مالکیت را در نظر بگیرید خود را نشان خواهد داد. سیستم چهار چرخ محرک داستر ۲ هزار پوند قیمت داشته و البته باعث افزایش مصرف سوخت هم می شود. آلایندگی این نسخه از داستر نیز بیشتر بوده که این به معنی مالیات بیشتر در بریتانیا می باشد.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

اما خب داستر همچنان یک شاسی بلند سرسخت و قابل اعتماد است. اگرچه داستر با واژه ی لاکچری آشنایی چندانی ندارد اما کیفیت ساخت پذیرفتنی ای داشته و تجهیزات مناسبی مخصوصاً در تریم میان رده ی کامفورت دارد. این نسخه از صفحه لمسی ۷ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، رادیو DAB و دوربین دنده عقب سود می برد.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

همچون همیشه بهتر است داستر را در نسخه های پایه و میان رده انتخاب کرد. اگرچه نسخه های پرچم دار پرستیژ امکانات مناسبی دارند اما خب قیمت آن ها بالاست. با بهای ۱۳۰۰ پوند می توان تجهیزات خوب اما غیرضروری همچون ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع را سفارش داد.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید


پیش از انتخاب داچیا داستر مجهز به سیستم چهار چرخ محرک باید از نیاز واقعی به آن مطمئن شد. این خودرو به خاطر نسبت های دنده ی کوتاه تر تجربه ی رانندگی چالش برانگیزتری داشته و هزینه های خرید و نگهداری آن در مقایسه با داسترهای تک دیفرانسیل بیشتر است. همچون همیشه این شاسی بلند ارزان قیمت در نسخه های پایه ی خود توجیه بیشتری دارد.

تجربه رانندگی با داچیا داستر دو دیفرانسیل جدید

مشخصات داچیا داستر کامفورت بلو dCi ۱۱۵ ۴×۴

  • قیمت: ۱۷۴۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: