تصاویر جاسوسی بدون پوشش استتاری از کادیلاک XT۵ جدید نشان می دهند که با تغییراتی قابل توجه روبرو نخواهیم شد اما همین تغییرات اندک نیز می توانند جذاب باشند.
در طراحی بیرونی، تجدیدنظر اندکی در جزئیات جلو و انتهای خودرو صورت گرفته و به عنوان نمونه جلوپنجره به شکل شبکه ای درآمده در حالی که قبلاً الگویی نواری و میله ای داشت. همچنین در زیر سپر جلو هم یک برآمدگی فلزی باعث جلوه ای بهتر شده است.
در نمای عقب، تریم فلزی سپر تغییر کرده و اکنون اگزوزها را نیز دربر گرفته است و در قسمت میانی آن نیز یک بخش پلاستیکی مشکی رنگ افزوده شده است.
تغییرات در کابین نیز به همین میزان جزئی به نظر می رسند. بزرگ ترین تغییر افزوده شدن یک کنترل دایره ای در کنسول میانی برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو است. زوم روی این قسمت نشان می دهد که دکمه های میانبری برای موسیقی، برقراری تماس و رفتن به صفحه اصلی از ویژگی های این سیستم می باشند. ظاهراً اهرم تعویض دنده نیز تغییراتی نموده و شیک تر شده است.
کادیلاک XT۵ در حال حاضر به صورت انحصاری با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۱۰ اسب بخاری و ۳۷۳ نیوتن متری عرضه می شود. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و به چرخ های جلو یا با سیستم تمام چرخ محرک به همه چرخ ها صورت می پذیرد. شایعات می گویند که ممکن است یک موتور ۴ سیلندر توربوی ۲.۰ لیتری احتمالاً گزینه آینده این خودرو خواهد بود و بعلاوه یک نسخه هیبریدی خفیف با گیربکس ۹ سرعته خودکار نیز می تواند گزینه بعدی برای بازار ایالات متحده باشد (این گزینه قبلاً در بازار چین ارائه شده است).
در حالی که هنوز ویژگی های دیگری از کادیلاک XT5 جدید مشخص نیست اما احتمال افزودن تکنولوژی سوپر کروزر کادیلاک که یک سیستم رانندگی نیمه مستقل خودکار است نیز در آن وجود دارد. این سیستم به مدل های CT6 در سال 2020 افزوده خواهد شد و بنابراین می تواند یک گزینه قابل سفارش هم برای XT5 محسوب شود.