مزراتی در محصولات آتی خود از تکنولوژی های خودران توسعه یافته توسط ب ام و استفاده خواهد کرد.
البته جان الکان مدیرعامل فیات در مصاحبه با اصحاب رسانه از اعلام اینکه چه زمانی تکنولوژی های خودران ب ام و در محصولات مزراتی بکار خواهند رفت خودداری نمود. هرچند او اعلام کرد مزراتی اولین برند گروه فیات-کرایسلر خواهد بود که از تکنولوژی های این برند آلمانی استفاده می کند.
مزراتی در سال ۲۰۱۷ به کنسرسیوم تکنولوژی خودران که رهبری اش در دست ب ام و است ملحق شده و در حال کار با شرکت ویمو برای توسعه ی هرچه بیشتر سیستم های خودران است. در واقع بخش اعظم ناوگان خودران ویمو را مینی ون های کرایسلر پاسیفیکا تشکیل می دهند و بخش خودران گوگل حتی سفارش ۶۲ هزار دستگاه دیگر از این خودرو را ارائه کرده است.
این خبر را به نوعی می توان اولین خبر خوب مزراتی در چند وقت اخیر دانست. اگر یادتان باشد در خبرها آمده بود مزراتی افت فروش ۲۸ درصدی را در سال پیش بر جای گذاشته و آمار فروش آن در سه ماهه ی اول سال جاری نیز افت بد ۳۲ درصدی را ثبت کرده است.
این خودروساز ایتالیایی در اول ژانویه ی ۲۰۱۹ تعداد ۲۴۴۵ نفر از کارکنان کارخانه ی میرافیوری تورین را اخراج کرد. در ماه های آینده نیز شاهد تعدیل نیروی دیگر این برند خواهیم بود. شایان ذکر است این کارخانه آماده ی تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰ و مونتاژ نسل بعدی فیات ۵۰۰e می شود.
جدای از تشکیل کنسرسیوم تکنولوژی خودران با حضور Mobileye، ب ام و همچنین در حال همکاری با دایملر برای توسعه ی تکنولوژی های خودران بوده و هم اکنون روی سیستم های خودران سطح ۳ و ۴ کار می کنند.