هیروشی تامورا مهندس تولید یکی از افسانه ای ترین خودروهای دنیا یعنی نیسان GT-R است و به نظر می رسد که او عجله ای برای جایگزینی نسل فعلی ندارد! در جدیدترین خبر منتشر شده می خوانیم تکنولوژی های الکتریکی و خودران احتمالاً در نسل آتی گودزیلا بکار خواهند رفت.
تامورا یکی از مردان پشت صحنه ی تولید GT-R R۳۵ بوده و در خلال مصاحبه ی جدید خود با دیجیتال ترندز به انتقادات از نیسان درباره ی طولانی بودن طول عمر نسل فعلی این سوپر اسپورت پاسخ داده است.او گفته است:
ما در سال ۱۹۸۹ اسکای لاین GT-R R۳۲ را عرضه کرده و سپس تولید مدل بعدی یعنی اسکای لاین GT-R R۳۳ را در سال ۱۹۹۵ شروع کردیم. پس از این دو خودرو هم نوبت به مدل اسکای لاین GT-R R۳۴ مدل ۱۹۹۹ رسید؛ اما همه ی آن ها از پیشرانه ی توئین توربوی RB۲۶ و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می کردند. از سال ۱۹۸۹ تا انتهای سال ۲۰۰۲ یعنی به مدت ۱۳ سال ما هیچ چیز پلتفرم به جز فاصله ی بین محورها را تغییر ندادیم. از سال ۲۰۰۷ (زمان عرضه نسل فعلی GT-R R۳۵) تاکنون تنها ۱۳ سال گذشته که خیلی هم زیاد نیست.
از این مدیر ارشد درباره ی اهمیت استفاده از تکنولوژی های جدید در محصولات نوین این برند پرسیده شده و او گفته همه چیز به نیازهای مشتریان بستگی دارد. اگر آن ها خواهان یک خودروی الکتریکی پرفورمنس باشند پس نیسان هم آن را خواهد ساخت.
تامورا خاطرنشان می سازد:
همه چیز به نیازهای مشتریان برمی گردد. اگر یک نفر خواهان خودرویی الکتریکی باشد من می گویم چراکه نه! اما از قول من ننویسید که تامورا گفت نسل بعدی خودروهای اسپورت از نوع الکتریکی خواهند بود. من چنین چیزی نگفتم اما اگر مشتریان چنین چیزی بخواهند مشکلی نخواهد بود؛ بنابراین اگر مصرف کنندگان واقعاً خواهان خودرویی الکتریکی باشند ما آن را خواهیم ساخت. اگر آن ها به دنبال پیشرانه ی درون سوز باشند ما هم چنین خودرویی را تولید خواهیم کرد. من باید درباره ی نیازها و خواسته های مشتریان واقعی فکر کنم. مشتریان واقعی…
ظاهراً این مدیر ارشد از نصب تکنولوژی های خودران در خودروهای اسپورت آینده استقبال کرده است. او می گوید از سیستم های خودران می توان برای راندن خودرو تا پیست استفاده کرد و پس از آن راننده با دستان خود هدایت خودرو در پیست را بر عهده بگیرد.