ب ام و M طالب یک هایپرکار است اما…!

  1. سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۰۹:۴۱ (۵ سال قبل)
bmw-m1-render
به گزارش فرانگر

چندین سال است که شایعات فراوانی درباره ی تولید یک سوپرکار یا هایپرکار توسط بخش M پرفورمنس ب ام و به گوش می رسد. ما با چندین مدیر ارشد ب ام و درباره ی احتمال تولید یک هیولای پیشرانه وسط با جلوپنجره ی کلیوی شکل باواریا گفت وگو کرده ایم اما هیچ یک موضعی قاطع و صریح دراین باره نگرفته اند. ظاهراً این ایده در ذهن متخصصان M پرفورمنس هم قرار دارد اما خب چنین پروژه ای به تأیید مدیران ارشد برند نیاز دارد.

مارکوس فلش مدیرعامل ب ام و M اخیراً تأیید کرده این بازوی پرفورمنس برند آلمانی به ساخت یک سوپرکار کامل علاقه مند است اما سبد محصولات فعلی ب ام و فاقد خودرویی است که به عنوان سنگ بنای چنین هایپرکاری به کار رود. احتمالاً تولید یک کوپه ی قلدر و پرفورمنس و با آلایندگی کم که از قوای محرکه ی مشابه i۸ بهره ببرد ایده ی جذابی خواهد بود اما خب فعلاً چیزی در این لحظه تأیید نشده است.

اگر جایگزینی برای i۸ کنونی باشد به احتمال زیاد توسط بخش i ب ام و توسعه خواهد یافت. هرچند کمک های ب ام و M هم می تواند به منظور تولید خودرویی که زیرساخت هایپرکار بالقوه ی باواریایی ها را تشکیل دهد در نظر گرفته شود. ساده باید گفت ب ام و M هنوز مدیران ارشد این کمپانی را برای تولید چنین خودرویی متقاعد نکرده و اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید همکاری های گسترده ای هم با بخش i ب ام و انجام شود.

ب ام و M طالب یک هایپرکار است اما…!

فلش که در مصاحبه ی خود با اصحاب رسانه نقش بخش های کنونی در ساختار ب ام و را توضیح می داد اظهار داشت:

ب ام و M طالب یک هایپرکار است اما…!

بخش های M و i ب ام و می توانند هویت متمایز خود را حفظ کنند زیرا بخش i به معنی الکتریکی سازی نیست… هر دو شرکت از قوای محرکه ی الکتریکی استفاده می کنند. این به معنی کشمکش نیست زیرا بخش M همیشه به معنی پرفورمنس خواهد بود… بخش i به دنبال خلاقیت و استفاده از تکنولوژی جدید یعنی رانندگی خودکار خواهد بود.

M۸ با معرفی خود عنوان پرچم دار بخش M را یدک خواهد کشید. با توجه به خبرهای منتشر شده، این امر می تواند در سال ۲۰۲۳ و با معرفی سوپرکاری هیبریدی با قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخار و قیمت فراتر از ۱۵۰ هزار دلار تغییر کند.

ب ام و M طالب یک هایپرکار است اما…!




همرسانی نوشتار: