هیچ چیزی نمی تواند بهتر از خودروهای به اصطلاح کوچ بیلد بگوید “من یک ماشین باز پولدارم!”. هنوز هم شرکت های مشهوری در این بازار بسیار محدود فعالیت می کنند و اگر شما طرفدار سرسخت ب ام و بوده و حساب بانکی تان نیز کاملاً چاق وچله است می توانید سری به گاراژ گروپ ۵ موتور اسپورت بزنید.
این شرکت که در ایندیانا مستقر است به تازگی کار روی پروژه ی خود یعنی جذاب ترین نسخه از ب ام و ۲۰۰۲ را شروع کرده است. این خودرو از پیشرانه ی ۱۰ سیلندر ۵.۹ لیتری برگرفته از M۵ کد E۶۰ سود خواهد برد و قدرت قابل توجه ۸۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۶ نیوتون متری خواهد داشت. این نیروگاه بزرگ به یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال متصل بوده و البته نسخه ی ۵.۸ لیتری از این پیشرانه نیز در دسترس بوده که قدرت آن تنها به ۷۴۴ اسب بخار رسیده و گشتاورش هم ۷۱۲ نیوتون متر می باشد. هر دو پیشرانه برای ارائه ی این میزان اسب و دود و جذابیت نیازمند سوختی با اکتان ۱۰۰ هستند.
گروپ ۵ موتور اسپورت فعلاً این خودرو را نساخته اما گفته ۳۰۰ دستگاه از آن را روانه ی بازار خواهد کرد. از این تعداد ۲۰۰ دستگاه از پیشرانه ی کم حجم تر استفاده خواهند کرد. پروژه ی یاد شده نشان دهنده ی همکاری با دو شرکت دیگر شامل بیل ریلی تکنولوژی است که شاسی و ساختار خودرو را تأمین کرده و شرکت کربان اتو ورکس هم مسئول تولید پیشرانه می باشد.
خودروی موردبحث از سیستم تعلیق مسابقه ای قابل تنظیم، روتورهای سرامیک کربنی، کالیپرهای مونوبلاک و سیستم ترمز ضد قفل مسابقه ای بوش سود می برد. رینگ های ۱۹ اینچی هم توسط لاستیک های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ یا پیرلی تروفئو R در آغوش گرفته خواهند شد.
پانل های بدنه ی فیبر کربنی هم برای خلق خودرویی متمایز بکار خواهند رفت. این خودرو در هر چهار گوشه پهن شده و یک بال بزرگ هم در بخش پشتی به چشم می خورد. سپرهای متفاوت، رکاب های جانبی بزرگ، آینه بغل های متفاوت و خروجی های اگزوز دوبل از دیگر ویژگی های این خودرو می باشند. گروپ ۵ موتور اسپورت جلوپنجره، چراغ های عقب و دیگر قطعات را تغییر داده و لوگوهای متفاوتی را نیز نصب کرده است.
کاکپیت نیز خالی از قطعات غیرضروری بوده و در این بخش صندلی های ریکارو، غربیلک فرمان مدرن تر ناردی، پشت آمپرهای رنگی قابل برنامه ریزی، سیستم تهویه مطبوع و رول کیج دیده می شوند. کف پوش های آلمانی نیز زینت بخش کف کابین هستند.
بنا به گفته ی رود اند تراک، پروتوتایپ این خودرو اندکی پس از پایان مسابقات 24 ساعته لمانز در ماه آینده ساخته خواهد شد؛ اما نسخه ی نهایی همان گونه که انتظار می رود قیمت بالایی خواهد داشت. احتمالاً قیمت نسخه ی پایه از 875 هزار دلار آغاز خواهد شد درحالی که برای مدل قوی تر باید در حدود 975 هزار دلار پرداخت کرد.