مرحلهٔ نهایی، گروه بیست ویکم، هایپراسپرت ها
فراری لافراری
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
تعداد ساخت: ۷۱۰ دستگاه
کوئنیگ زگ رگرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
تعداد ساخت: ۸۰ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
فراری لافراری | کوئنیگ زگ رگرا | |
پیشرانهٔ بنزینی | 6.3 لیتری V12 | 5 لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
موتور الکتریکی | 1 عدد | 3 عدد |
قدرت موتور بنزینی | 800 اسب بخار | 1100 اسب بخار |
گشتاور موتور بنزینی | 700 نیوتن متر | 1280 نیوتن متر |
قدرت موتور الکتریکی | 163 اسب بخار | 700 اسب بخار |
مجموع قدرت | 963 اسب بخار | 1500 اسب بخار |
مجموع گشتاور | 900 نیوتن متر | 2000 نیوتن متر |
باطری | 2.2 کیلووات ساعت | 4.5 کیلووات ساعت |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 1 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | 2.7 ثانیه | 2.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 350 کیلومتر/ساعت | 410 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 16.8 لیتر ترکیبی | 15.7 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 330 گرم/کیلومتر | |
وزن | 1582 کیلوگرم | 1620 کیلوگرم |
طول | 4.70 متر | 4.56 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.65 متر | 2.66 متر |
نسبت قدرت به وزن | 1 به 1.64 | 1 به 1.08 |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت پایه | 1.42 میلیون دلار | 2 میلیون دلار |
این دوئل ها، مقایسه هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب تر بین شما کاربران ایرانی می باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی های فنی، قیمت و مقرون به صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
همرسانی نوشتار: