شکایت از کیا و هیوندای به خاطر عدم اطلاع رسانی مشکل ایربگ

  1. دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۰:۱۰ (۵ سال قبل)
شکایت از کیا و هیوندای به خاطر عدم اطلاع‌رسانی مشکل ایربگ
به گزارش فرانگر

علیه دو شرکت کره ای کیا و هیوندای دادخواستی ارائه شده که ادعا می کند این دو شرکت به خریداران خود اطلاع نداده اند که ایربگ محصولات آن ها مشکل دارد. اتو در این دادخواست ادعا شده درحالی که ایربگ های تعدادی از محصولات کیا و هیوندای ایراد و مشکل دارد، فراخوانی برای تعمیر یا تعویض این ایربگ های معیوب صادر نشده نشده است. گفته شده این مشکل به خاطر واحد کنترل ایربگ است که این قطعه توسط شرکت آلمانی ZF فریدریشسهافن ساخته شده است.

شاکیان ادعا کرده اند که تعدادی از محصولات کیا و هیوندای به ایربگ هایی مجهز شده اند که به دلیل نقص واحد کنترل ممکن است در تصادفات باز نشوند. علاوه بر این، ادعا شده که این نقص می تواند از عمل کردن کمربندهای ایمنی پیش کشنده هم جلوگیری کند. در این دادخواست دو نفر بنام های «مایکل هرناندز» و «تامی تایلر» به عنوان شاکی ذکر شده اند. این دو نفر گفته اند که اگر از نقص واحد کنترل ایربگ در محصولات کیا و هیوندای باخبر بودند هرگز این خودروها را نمی خریدند. گفته شده خودروهای کیا فورته (همان سراتو) مدل ۲۰۱۳، اپتیما مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، اپتیما هیبریدی مدل های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، سدونا مدل ۲۰۱۴ و سوناتا مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ از مشکل واحد کنترل ایربگ رنج می برند.

شکایت از کیا و هیوندای به خاطر عدم اطلاع رسانی مشکل ایربگ

وکیل این پرونده آقای «دیوید استلینگ» در این رابطه گفته است:

هر زمانی که ما یا اعضای خانوادهٔ ما با یک خودرو رانندگی می کنند یا سرنشین آن هستند، همه انظار داریم که ایربگ ها و کمربندهای ایمنی به درستی کار کنند. رفتار شرکت ZF و همین طور کیا و هیوندای بیشتر به این خاطر انسان را عصبانی می کند که ایربگ ها و کمربندهای ایمنی تنها برای یک دلیل در خودروها نصب می شوند و آن محافظت از سرنشینان از آسیب در تصادفات است. ایربگ ها و کمربندهای ایمنی معیوب ZF که در محصولات کیا و هیوندای نصب شده اند، در هنگام تصادف عمل نمی کنند

شکایت از کیا و هیوندای به خاطر عدم اطلاع رسانی مشکل ایربگ




همرسانی نوشتار: