کانسومر ریپورتز نتایج نظرسنجی از بیش از ۶۰ هزار خودرو در رابطه با سیستم های اطلاعاتی-سرگرمی را منتشر کرده است. طبق این نظرسنجی ها، مالکین از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تسلا بیشترین رضایت را دارند و این شرکت با کسب رضایت ۸۶ درصدی، به عنوان بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بازار انتخاب شده است. این درصد بسیار قابل توجهی است زیرا به طور متوسط تنها ۵۶ درصد از مالکین از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودروی خود راضی هستند.
پس از تسلا، به ترتیب شرکت های ب ام و، جنسیس، فورد/لینکلن و فیات-کرایسلر با کسب بیشترین درصد رضایت، به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفته اند. البته برخی از خودروسازان دو بار در لیست کانسومر ریپورتز دیده می شوند زیرا درحالی که این شرکت ها سیستم های اطلاعاتی-سرگرمی جدید و ارتقاءیافته ای با بهبودهای قابل توجهی را در محصولات جدید خود ارائه کرده اند، همچنان بعضی از محصولات در حال تولید آن ها از نسخهٔ قدیمی این سیستم ها استفاده می کنند.
به عنوان مثال، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive جدید ب ام و با قابلیت تشخیص حرکت در رتبهٔ دوم قرار گرفته درحالی که نسخهٔ قدیمی تر همین سیستم با کسب ۶۸ درصد رضایت در رتبهٔ هشتم جای گرفته است. یا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آئودی با صفحه آمپر دیجیتالی کابین مجازی موفق به کسب رضایت ۶۸ درصدی شده اما این سیستم با صفحه آمپر آنالوگ رضایتمندی نه چندان خوب ۵۹ درصدی را به خود اختصاص داده است. در قعر لیست نیز سیستم اطلاعاتی-سرگرمی لکسس با کنترل از طریق پد لمسی قرار گرفته و مالکین کمترین میزان رضایت را از آن داشته اند.
اما علاوه بر سیستم ها اطلاعاتی-سرگرمی خودروسازان، کانسومر ریپورتز در رابطه با سیستم های ادغام گوشی های هوشمند با خودروها نیز نظرسنجی کرده که در این بخش، از کارپلی اپل ۶۴ درصد و از اندروید اتو گوگل ۵۹ درصد از مالکین راضی بوده اند. درمجموع با توجه به این نظرسنجی ها، خریداران از نمایشگرهای لمسی و دکمه های فیزیکی بیشتر از کنترل کنندهای جوی استیکی یا پد لمسی رضایت دارند. در همین حال کانسومر ریپورتز به کسانی که قصد خرید خودرو دارند توصیه کرده است به دنبال مدلی باشند که به صفحه نمایش حداقل هفت اینچی مجهز باشد و همچنین گفته است که پاسخگویی و دقت قابلیت تشخیص صدای سیستم ها را نیز بررسی کنند.
رتبه | خودروساز | درصد رضایت |
1 | تسلا | 86 |
2 | ب ام و (iDrive با قابلیت تشخیص حرکت) | 80 |
3 | جنسیس | 75 |
4 | فورد/لینکلن | 73 |
5 | فیات-کرایسلر | 72 |
6 | پورشه | 69 |
7 | فولکس واگن | 68 |
8 | ب ام و (iDrive لمسی) | 68 |
9 | آئودی (MMI با صفحه آمپر دیجیتالی) | 68 |
10 | کادیلاک | 67 |
11 | هیوندای/کیا | 67 |
12 | جنرال موتورز | 66 |
13 | ولوو | 63 |
14 | نیسان | 61 |
15 | اینفینیتی | 60 |
16 | آئودی (MMI با صفحه آمپر آنالوگ) | 59 |
17 | مرسدس بنز | 58 |
18 | تویوتا | 58 |
19 | هوندا (HondaLink با یک نمایشگر) | 56 |
20 | لکسس (Remote Touch) | 56 |
21 | آکورا (AcuraLink Touchpad) | 55 |
22 | سوبارو | 55 |
23 | جگوار-لندروور | 54 |
24 | آلفارومئو | 54 |
25 | مزدا | 53 |
26 | آکورا (AcuraLink II) | 52 |
27 | هوندا (HondaLink با دو نمایشگر) | 50 |
28 | لکسس (Remote Touchpad) | 46 |