معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

  1. پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۴:۱۲ (۵ سال قبل)
معرفی رسمی آستون‌مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی
به گزارش فرانگر

آستون مارتین رسماً ونتیج AMR را معرفی کرده است. این اولین نسخه از نسل جدید ونتیج محسوب می شود که به گیربکس دستی مجهز شده است. ونتیج AMR اما همچنان از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربوی ساخت مرسدس-آام گ استفاده می کند که هیچ تغییری نسبت به نسخهٔ معمولی تجربه نکرده و همان ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. البته پیشرانه به گونه ای تنظیم شده که حداکثر گشتاور خود را در محدودهٔ گسترده تری از دور ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ rpm ارائه کند. این موتور تا حد امکان به سمت عقب شاسی کشیده شده و توزیع وزنی نزدیک به ۵۰-۵۰ را برای خودرو فراهم کرده است.

اما همان طور که گفته شد، بزرگ ترین تفاوت ونتیج AMR با نسخهٔ معمولی در گیربکس آن است یعنی جایی که گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی با یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دستی جایگزین شده است. این گیربکس که با الهام از موتوراسپرت طراحی شده، ساخت شرکت ایتالیایی Graziano است. چیدمان و محل قرارگیری دنده ها در این گیربکس با گیربکس های معمولی متفاوت است به گونه ای که به عنوان مثال دندهٔ یک در قسمت پایین و چپ (جای دنده دو در گیربکس های معمولی) قرار دارد.

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

آستون مارتین همچنین این گیربکس دستی را به سیستم AMSHIFT هم مجهز کرده است. این سیستم با استفاده از کلاچ، موقعیت دنده و سنسورهای میل گاردان، معکوس دادن های کاملاً نرم و بدون تکانی را فراهم می کند. AMSHIFT همچنین هنگام پایین بودن کامل پدال گاز این امکان را فراهم می کند که راننده بدون نیاز به رها کردن پدال گاز اقدام به تعویض دنده کند. این ویژگی، شتاب گیری بی وقفه و حداکثری را برای خودرو به ارمغان می آورد. علاوه بر این، ونتیج AMR به دیفرانسیل لغزش محدود هم مجهز شده تا قدرت پیشرانه بدون اتلاف به چرخ های عقب و سپس به سطح مسیر منتقل شود.

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

اما علاوه بر گیربکس دستی، ونتیج AMR به صورت استاندارد به ترمزهای کربن سرامیکی هم مجهز شده که کاهش وزن ۹۵ کیلوگرمی را نسبت به نسخهٔ معمولی ونتیج به همراه داشته است؛ اما علیرغم این کاهش وزن، ونتیج AMR در شرایط ایده آل می تواند ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تقریباً نیم ثانیه از نسخهٔ معمولی کُندتر است. البته با وجود این اختلاف شتاب ناچیز، مطمئناً رانندگی با ونتیج AMR به خاطر وجود سه پدال در زیر پای راننده، لذت بخش تر خواهد بود. حداکثر سرعت این نسخه اما با ونتیج معمولی تفاوتی نداشته و ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت است.

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

ونتیج AMR به جدیدترین نسخه از سیستم کمک فنرهای تطبیقی آستون مارتین هم مجهز شده که حالات مختلف اسپرت، اسپرت پلاس و پیست را ارائه می کند. خبر بد اینکه تنها ۲۰۰ دستگاه از ونتیج AMR تولید می شود. از این تعداد، ۱۴۱ دستگاه با رنگ های آبی سابیرو، مشکی اونیکس، خاکستری چینی و سفید سنگی قابل سفارش خواهد بود اما ۵۹ دستگاه پایانی، نسخهٔ ویژه ای بنام Vantage ۵۹ بوده و با رنگ بیرونی اختصاصی سبز استرلینگ و تریم لیمویی ارائه می شود. این نسخهٔ ویژه به منظور بزرگداشت شصتمین سالگرد پیروزی آستون مارتین در مسابقات لمانز سال ۱۹۵۹ در نظر گرفته شده است.

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

هرچند از ونتیج AMR تنها ۲۰۰ دستگاه ساخته می شود اما گفته شده پس از فروش تمامی این ۲۰۰ دستگاه، گیربکس هفت سرعتهٔ دستی این نسخه در سه ماههٔ اول سال آینده به عنوان یک آپشن برای ونتیج معمولی هم ارائه خواهد شد. فروش ونتیج AMR هم اکنون با قیمت پایهٔ ۱۴۹,۹۹۵ پوند در بریتانیا، ۱۸۴,۹۵۵ یورو در آلمان و ۱۷۹,۹۹۵ دلار در ایالات متحده آغاز شده است. کسانی که خواهان نسخهٔ Vantage ۵۹ هستند اما باید ۲۰۹,۹۵۵ دلار پرداخت کنند. انتظار می رود تحویل این ماشین به خریداران از اواخر امسال آغاز گردد.

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

معرفی رسمی آستون مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

[دانلود ویدئو]




همرسانی نوشتار:



پربازدیدترین های هفته