معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

  1. یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۶:۲۸ (۴ سال،۱۱ ماه قبل)
معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن
به گزارش فرانگر

به زودی عرضهٔ میتسوبیشی پاجرو که یکی از اسطوره های واقعی آفرود محسوب می شود در بازار داخلی ژاپن خاتمه خواهد یافت زیرا سازندهٔ ژاپنی قصد دارد در ماه آگوست به عرضهٔ این شاسی بلند افسانه ای در زادگاهش پایان دهد. به مناسبت این رویداد و به پاس ۳۷ سال حضور پاجرو در بازار ژاپن، میتسوبیشی نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن آن را معرفی کرده که تنها ۷۰۰ دستگاه از آن ساخته می شود. این نسخهٔ پایانی از تجهیزات استاندارد اضافه ای مثل سانروف و ریل های روی سقف برخوردار است.

علاوه بر این، خریداران می توانند پکیج Accessory را هم سفارش دهند که اسپویلر عقب، کاور چرخ زاپاس و گل پخش کن هایی با نشان پاجرو را به خودرو اضافه می کند. نسخهٔ پایانی در داخل نیز به نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تنظیم برقی صندلی های جلو، تودوزی چرمی و نوشتهٔ Final Edition چراغ دار روی رکاب ها مجهز شده است.

معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

در زیر کاپوت نسخهٔ پایانی پاجرو به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی قرار گرفته که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک صورت می گیرد. پاجرو همچنین به سیستم چهارچرخ محرک Super Select با قفل دیفرانسیل عقب هم مجهز شده است. قیمت نسخهٔ پایانی این خودرو در ژاپن از ۴.۵۳ میلیون ین معادل ۴۰,۵۰۰ دلار آغاز می شود.

معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

نسل اول پاجرو برای اولین بار در نمایشگاه توکیو ۱۹۸۱ معرفی شد و از ماه می سال ۱۹۸۲ در ژاپن و سایر کشورها عرضه گردید. این شاسی بلند ژاپنی از آن زمان تاکنون بیش از ۶۴۰ هزار دستگاه در زادگاهش فروش داشته است. در سال ۲۰۱۸ اما تقاضا برای پاجرو در بازار ژاپن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد به گونه ای که تنها حدود هزار دستگاه از آن در این کشور به فروش رسید. دلیل اصلی این کاهش فروش، مصرف سوخت بالای پاجرو است که به طور قابل ملاحظه ای توسط دیگر شاسی بلندهای میتسوبیشی مثل اوت لندر پلاگین هیبریدی و اکلیپس کراس تحت الشعاع قرار گرفته است.

معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

بااین حال هرچند قرار است عرضهٔ پاجرو به زودی در بازار ژاپن خاتمه یابد اما به گفتهٔ میتسوبیشی، تولید این ماشین همچنان برای دیگر بازارها ادامه میابد و کماکان در بیش از ۷۰ بازار مختلف مثل استرالیا و خاورمیانه عرضه خواهد شد. نسل کنونی پاجرو که در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ رونمایی شد، نسبت به نسل قبلی چندین گام بزرگ به سمت جلو برداشته بود. به منظور حفظ قابلیت رقابت این ماشین در بازار نیز میتسوبیشی چندین بار در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ مورد فیس لیفت و به روزرسانی قرار داد ولی بااین وجود در حال حاضر پاجرو به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده است.

معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن




همرسانی نوشتار: