از سال ۲۰۰۹ تاکنون که پیکاپ رایدر مبتنی بر خودروی داج داکوتا از بازار خداحافظی کرد، میتسوبیشی پیکاپی در دومین بازار خودروی بزرگ دنیا عرضه نکرده است.
رایدر خودروی چندان موفقی نبود و حداکثر فروش آن در سال ۲۰۰۷ به ۸۲۶۲ دستگاه رسید اما به نظر می رسد ژاپنی ها به دنبال بازگشت به این کلاس خودرویی هستند.
مدیرعامل میتسوبیشی موتورز آمریکای شمالی در مصاحبه با واردز اتو تأیید کرده این خودروساز به عرضه ی پیکاپی جدید در آمریکا علاقه مند است. البته این مدیر ارشد گفته چنین خودرویی باید هماهنگی خوبی با برند داشته باشد و چیزی واقعاً رقابتی در بازار باشد.
میتسوبیشی در بازار آمریکا جای پای بزرگی باز نکرده اما هم اکنون بخشی از اتحاد بزرگ رنو-نیسان است. این امر می تواند راه را برای تولید پیکاپی جدید باز کند زیرا نیسان قبلاً کار روی نسل جدید فرونتیر را تأیید کرده است.
هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما خبرها نشان می دهند میتسوبیشی وظیفه ی توسعه ی نسل بعدی پیکاپ های این اتحاد خودرویی را بر عهده دارد. یک پلتفرم بدنه روی فریم جدید زیرساخت مدل های گوناگونی همچون نسل بعدی نیسان فرونتیر و ناوارا و همچنین رنو آلاسکان و مرسدس X کلاس خواهد بود. شایعات نشان می دهند میتسوبیشی هم نسل جدید تریتون را عرضه خواهد کرد اما تا سال ۲۰۲۴ خبری از آن نخواهد بود.
چیز زیادی درباره ی پیکاپ میتسوبیشی نمی دانیم اما گفته شده نسل بعدی فرونتیر سال آینده به عنوان خودروی مدل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. این خودرو برای اولین بار در یک دهه ی گذشته بازطراحی می شود و می تواند از پیشرانه ی ۶ سیلندر جدید با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار استفاده کند. همچنین شایعاتی درباره تولید مدل پایه با استفاده از پیشرانه ی ۴ سیلندر و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک جدید وجود دارد.
توضیح: تصاویر به میتسوبیشی L۲۰۰ تعلق دارند.