تهران| وزیر آموزش و پرورش: افزایش ۱۷.۵ درصدی اشتغال به تحصیل دانش آموزان استثنایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش اشتغال به تحصیل دانش آموزان استثنایی گفت: تعداد دانش آموزان استثنایی پس از انقلاب ۱۷.۵ برابر افزایش یافته و در حال حاضر بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

  1. یکشنبه ۲۰ بهمن ۹۸ ساعت ۱۳:۵۹ (۱ ماه،۳ هفته قبل)
تهران| وزیر آموزش و پرورش: افزایش 17.5 درصدی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان استثنایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
به گزارش فرانگر

خبرگزاری از شهرری، محسن حاجی میرزایی امروز در آئین خشت گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: خدمتی که خیران به ما می کنند تنها در حوزه ساخت مدارس نیست بلکه در حوزه خدمات فرهنگی نیز می باشد که با اشاعه این امر به فرهنگ سازی در امور خیریه نیز اقدام می کنند.

وی افزود: جامعه ما بیش از هر چیز به فرهنگ مسئولیت پذیری، اهتمام به امور مردم با غم مردم غمگین شدن و تلاش برای رهایی از رنج ها نیاز دارد که باید در آموزش و پرورش به نسل بعدی منتقل شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز در اینجا جمع شده ایم تا یادی کنیم از بزرگانی که در کار خیر فعال هستند و آنهایی که در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های متعدد گام در مسیر عزّت و سربلندی ایران اسلامی نهادند.

حاجی میرزایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: انقلاب ها جزو نادرترین و پیچیده ترین پدیده های تاریخ هستند که با جستجو در احوالات آن به این نتیجه خواهیم رسید که انقلاب اسلامی در برابر اقدامات کینه توزانه دشمنان خود با تمام اقتدار چه دستاوردهایی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: انقلاب به ما نشان داد که اگر ملتی خواسته هایش را مطالبه کند و در مقابل دشمنان ایستادگی کند قطعا به پیروزی می رسد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر بنایی که ساخته می شود بنیادش بر تقواست گفت: خشت گذاری مدرسه فعلی براساس تقوا است و مربوط به کسانی است که نیازهای بیشتری از سایر دانش آموزان دارند.

حاجی میرزایی با اشاره به گسترش توجهات به قشر استثنایی و آسیب پذیر در دوران پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: تعداد دانش آموزان استثنایی پس از انقلاب ۱۷.۵ برابر افزایش یافته و در حال حاضر بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی یا مدارس فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال حاضر در ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ هزار مدرسه عادی در حال آموزش هستند و بیش از ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی به مدارس عادی پیوستند و تلاش می کنیم که این میزان افزایش پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به نامناسب بودن فضاهای آموزشی در تهران افزود: یکی از دلایل آن مهاجرت های گسترده و جابه جایی جمعیت است که در منطقه فشافویه شاهد رشد ۹.۲ دانش آموزی هستیم.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئولان اجتماعی بیان کرد: شهرک صنعتی شمس آباد که از بزرگترین شهرک های صنعتی ایران است هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد، لذا ضروری است که تعاملی میان آموزش و پرورش و این فضاهای صنعتی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: چرخ صنعت در چند کیلومتری این شهر می چرخد اما نیاز به نیروی انسانی دارد که می توان از طریق آموزش و پرورش نسبت به آموزش آنها اقدام کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از استاندار تهران می خواهیم همّت کند و پیوند میان شهرک صنعتی شمس آباد و آموزش و پرورش را برقرار کنند و ما نیز از آن حمایت می کنیم تا فضای زیست ما طبیعی تر باشد.

حاجی میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک دانش آموز کلاس دوازدهم را تمام کند و درک و توانایی حل مسائل شهر را نداشته باشد، در تربیت او موفق نبوده ایم و اگر دانش آموزان نتوانند نسبت به محیط خود اقدام کنند به این معناست که ما به عنوان سیستم آموزشی عملکرد درستی نداشته ایم.

۲۲۰/ح





همرسانی نوشتار: