استانداردها را کاهش دادیم تا پوشش تحصیلی دانش آموزان افزایش یابد

وزیر آموز ش وپرورش در دیدار با اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه با کاهش استانداردها توانسته ایم پوشش تحصیلی دانش آموزان را افزایش دهیم،گفت:شرایط کنونی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نظر کمیت، کیفیت و توزیع نگران کننده است.

  1. سه شنبه ۲۸ آبان ۹۸ ساعت ۱۰:۲۳ (۲ هفته،۴ روز قبل)
استانداردها را کاهش دادیم تا پوشش تحصیلی دانش‌آموزان افزایش یابد
به گزارش فرانگر

خبرگزاری ، محسن حاجی میرزایی در دیدار با اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: شرایط کنونی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نظر کمیت، کیفیت و توزیع نگران کننده است و باعث به وجود آوردن دغدغه هایی در جامعه می شود که انعکاس آن در مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس و آموزش و پرورش دیده می شود.

وی افزود: در نظام تعلیم و تربیت لازم است به آرامش برسیم و آموزش و پرورش سال هاست که در حوزه نیروی انسانی دغدغه داشته اما با وجود تلاش برای حل این مشکل، آموزش و پرورش به نتیجه نرسیده است بنابراین باید به آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی کمک کرد.

آموزش وپرورش بودجه ای برای کیفیت بخشی ندارد

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش با کاهش استانداردها توانسته است پوشش تحصیلی دانش آموزان را افزایش دهد، تصریح کرد: حق مردم ارائه کیفیت بالای تحصیلی در مدارس است اما بخش عمده ای از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می شود و بودجه ای برای کیفیت بخشی نمی ماند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گفتمان غالب بر نداشته های آموزش و پرورش تاکید می کند، اظهار کرد: متاسفانه به داشته ها، ظرفیت ها و فعالیت های مفیدی که آموزش و پرورش انجام می دهد، توجه نمی شود بنابراین ضرورت دارد تا به داشته ها، توانایی ها و ظرفیت سازی های آموزش و پرورش هم تأکید شود.

وی با بیان اینکه نباید تنها مسیری که در برابر دانش آموزان گذاشته می شود کنکور و دانشگاه باشد، گفت: بیکاری محصول مهارت ناکافی برای جذب در بازار کار است و یکی از نهادهایی که می تواند در حوزه مهارت آموزی ظرفیت سازی کند، آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: سهم مسیرهایی مانند کنکور  در توسعه کشور بسیار اندک است و مسیرهایی که در توسعه کشور نقش دارند، صنعت و کشاورزی است بنابراین باید با این بخش ها ارتباط داشته باشیم و ساز و کارهایی را برای چنین پیوندهایی ایجاد کنیم و در این راه با سازمان ها و دستگاه های مختلف وارد مذاکره شدیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم مانند گذشته مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم به نتیجه نخواهیم رسید، اظهار کرد: باید راه حل های جدیدی برای آموزش و پرورش ارائه دهیم و از ظرفیت های استفاده نشده آموزش و پرورش استفاده کنیم.

در ادامه این نشست، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش به تشریح مسائل در حوزه بودجه آموزش و پرورش پرداخت و جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه در مورد بودجه سال ۹۹ وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است را توضیح داد.

مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم در این جلسه گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این سازمان در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده است و درصدد هستیم تا تبصره هایی که در سال ۹۸ برای سازمان نوسازی در نظر گرفته شده بود، در سال ۹۹ هم حفظ شود. سازمان نوسازی مدارس تا کنون ۹۲.۵درصد تخصیص اعتبار گرفته است.

۳۵.۵ درصد دانش آموزان در شاخه فنی وحرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: پوشش تحصیلی هنرستان ها  ۳۵.۵درصد است اما برای افزایش این پوشش باید منابع بیشتری به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای اختصاص یابد.

در ابتدای این دیدار حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه فصل بودجه فرا رسیده است و نیاز به هماهنگی بیشتری با وزارت آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد: سه موضوع نظام رتبه بندی معلمان که موضوع مورد بحث همه فرهنگیان است، وضعیت امور مالی و نیروی انسانی و ملحقات آن از بحث های اصلی این نشست است و هدف ما از برگزاری این نشست ایجاد شرایطی در مجلس، دولت و جامعه است که بتوانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم.





همرسانی نوشتار: