متأسفانه باید با تأخیر ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب های درسی را انجام دهیم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه متأسفانه باید با تأخیر "ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب های درسی" را انجام دهیم، گفت: فکر می کنم در یک بازه زمانی دو یا سه سال باید این کار تکمیل شود.

  1. دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ ساعت ۰۹:۴۸ (۱ ماه،۱ هفته قبل)
متأسفانه باید با تأخیر "ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب‌های درسی" را انجام دهیم
به گزارش فرانگر

خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ؛ رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود با اشاره به ضرورت ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب های درسی متذکر شدند: "بعد از آنکه جوان های ما رفتند این مرکز را تسخیر کردند و با زحمت زیاد کاغذهایی که خُرد شده بود و مدارکی که در کاغذ خرد کن ریخته شده بود را توانستند گردآوری کرده، به هم بچسبانند و به شکل کتاب دربیاورند، آن وقت معلوم شد چه توطئه هایی در طول این مدت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته است.

این کتاب ها حدود ۷۰ جلد است، شماها آن را خوانده اید؟ چرا از مضامین برگزیده این کتاب ها در مجموعه مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه های ما هیچ نشانه ای نیست و این یکی از اعتراضات من است، وزیر آموزش و پرورش در جلسه است چرا این ها را داخل کتاب های درسی قرار نمی دهید، چرا نمی گذارید نسل جوان و جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه هایی  زیر سر داشته است."

در همین رابطه و درباره ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب های درسی، حجت الاسلام علی ذوعلم؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: ۱۳ آبان امسال چهلمین سال تسخیر لانه جاسوسی است و این اقدام مهم سرنوشت انقلاب ما را تثبیت کرد و به تعبیر امام خمینی (ره) انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.

وی افزود: در کتاب های درسی نفس مسئله استکبار ستیزی، نام ۱۳ آبان و روز دانش آموز مطرح شده است اما اسناد لانه جاسوسی به عنوان اسناد خدشه ناپذیر که نشان دهنده مداخله آمریکایی ها در طول سال ها و ده ها سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است به نحو کافی و شایسته وارد کتاب های درسی نشده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در متون مختلف مانند مجلات رشد و سایت رشد باید بیش از آنچه که هست به این اسناد بپردازیم.

ذوعلم بیان کرد: کارگروهی در زیرمجموعه معاونت طراحی و تولید بسته های یادگیری شکل گرفته است که بتوانیم به گونه ای هوشمندانه و متناسب با موضوع کتاب های درسی در چهارچوب برنامه درسی مصوب و ذیل اسناد تحولی بخش هایی از اسناد دخالت های غیرقانونی، استعمارگرایانه و سلطه گرایانه آمریکا را به کتاب های درسی وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کتاب آمادگی دفاعی این زمینه کاملاً وجود دارد، افزود: در کتاب مطالعات اجتماعی و حتی برخی از کتاب های علوم انسانی این بحث که از اسناد لانه جاسوسی استفاده شود، مطرح است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مطرح کرد: طبقه بندی موضوعی این اسناد نشان می دهد که سفارت آمریکا در کشور ما صرفاً در عرصه مداخله های سیاسی و روابط بین الملل ورود پیدا نمی کرد بلکه آنها در تأثیرگذاری های اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و همه شئون ملت ما مداخله های سلطه گرایانه داشتند و این مسئله حتماً برای نسل های آینده ما باید به عنوان یک ذهنیت واقع بینانه تاریخی تثبیت شود، کار ارزشمندی که ۴۰ سال قبل توسط دانشجویان پیرو خط امام انجام شد باید در ذهن دانش آموزان کشور تثبیت شود.

ذوعلم شبکه خبر گفت: متأسفانه البته با تأخیر باید این کار را انجام دهیم و هم اکنون مطالعاتی در این رابطه انجام انجام شده است و امیدوارم برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ یعنی کتاب های سال آینده در بخش هایی که طبق اقدامات کارشناسی به جمع بندی تناسب این محتوا با برنامه درسی رسیدیم، اسناد جاسوسی وارد شود اما فکر می کنم در یک بازه زمانی دو یا سه ساله این پروژه باید تکمیل شود چون ظرافت هایی در این مسئله وجود دارد، ما باید بر روی جمع بندی و دلالت هایی از این اسناد که نشان دهنده دخالت های آمریکا است، تأکید کنیم.





همرسانی نوشتار: