جذب مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: جذب نیروی انسانی و مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار به ما گزارش شده است. تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۴۴۹۸۲

  1. سه شنبه ۵ شهریور ۹۸ ساعت ۱۴:۲۳ (۱ ماه،۳ هفته قبل)
جذب مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان
به گزارش فرانگر

علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره الگو های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که عصر روز گذشته در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، نیروی انسانی را در هر مجموعه ای مهم ترین رکن تحقق اهداف دانست و گفت: مهم ترین چالش آموزش و پرورش در شرایط کنونی منابع انسانی است، اما باهمت و تلاش همکاران، این دغدغه را در حوزه پرورشی با دو مدل کم کردیم. با پیگیری ها و تلاش های معلمان و مربیان که در خط مقدم تلاش می کنند افق های خوب و روشنی ازنظر کمی در حوزه نیروی انسانی رقم زده شده است. جذب نیروی انسانی و مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار به ما گزارش شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری را بر دو بخش دانشگاه فرهنگیان به عنوان مزرعه مادر، سرچشمه اصلاح و آغاز تحولات و حوزه پرورشی و فرهنگی با تأکید بر منابع انسانی، تقسیم کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی کمی و کیفی چالش و دغدغه مااست. در بخش تأمین نیروی انسانی کیفی، فضا را باید بازکنیم تا نیرو های انسانی کارامد و معلمان خلاق در بخش های مختلف به صورت غیرموظف در حوزه پرورشی تدریس کنند. از ظرفیت فعالیت های تربیتی باید استفاده و برای آن چاره اندیشی کنیم تا مشکلات نیروی انسانی کم شود.

وی از تلاش برای ساماندهی، جذب و آموزش نیروی انسانی تشکر کرد و گفت: تمام بخش های آموزش و پرورش از کمبود نیروی انسانی کیفی رنج می برد. وجود نیروی پرانگیزه، بانشاط و خلاق مهم است. حوزه امور تربیتی پرچم دار فعالیت های پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش است که هرروز باید برافراشته تر شود لذا تقویت ادارات امور تربیتی جزو مهم ترین برنامه های ما بوده است.

کاظمی امور تربیتی را تمام حوزه پرورشی و فرهنگی خواند و گفت: یکی از بخش هایی که باید به آن فوق العاده توجه شود کیفیت بخشی و برگزاری این جشنواره ها است. کتاب تفکر و سبک زندگی به این حوزه اختصاص یافته و ما خوشحالیم یک روزنه برای همکاران بخش های پرورشی و فرهنگی بازشده تا با دانش آموزان بیشتر ارتباط برقرار کنند و تمرکز بیشتری برای نیاز های آنان داشته باشند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: این تجربه ها می تواند به کیفیت بخشی نیروی انسانی در حوزه پرورشی کمک کند، اما این موضوع کافی نیست باید انگیزه و توانمندی های معلمان و مربیان را افزایش دهیم تا بتوانیم دوره۳۰۰ ساعته را در زمان طولانی مدت برای معاونان و مربیان پرورشی تدارک ببینیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه امروز کار حوزه پرورشی و فرهنگی را سنگین تر کرده است متولی شدن مراقبت و کاهش آسیب های اجتماعی است که باید آن را به فال نیک گرفت و احساس مسئولیت داشته باشیم چراکه این موضوع جزو اولویت اول نظام است و این کتاب می تواند به عنوان رکن برنامه ها باشد به ویژه که تمرکز در دوره متوسطه اول است و می تواند آغاز یک حرکت خوب باشد.

وی افزود: برای کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی، نیروی انسانی فعال در حوزه پرورشی و فرهنگی می توانند این کار را انجام دهند. مدیریت و رصد این شرایط کار ماست و امیدوارم با کمک شما و منابع انسانی این حوزه در خط مقدم تعلیم و تربیت، موفقیت های قابل توجهی در این بخش داشته باشیم.

کاظمی گفت: تمرکز فعالیت های فرهنگی و پرورشی را باید به دل مدارس ببریم تا جامعه دانش آموزی بیشتری را در شبکه تشکیلاتی خود عضو کنیم تا تربیت به معنای واقعی شکل گیرد.