این مسئله همیشه میان کارشناسان صنعت خودرو مطرح بوده و خروج پراید از خط تولید سایپا، موافقان و مخالفان زیادی داشته است. موافقان با خروج پراید معتقدند این خودروی اقتصادی دیگر نمی تواند با استانداردهای روز هماهنگ شود و عمر مفید آن سال های سال است که برای تولید تمام شده است. مخالفان با خروج پراید نیز می گویند با این که این خودرو در کف استانداردهای کنونی قرار دارد و با اجباری شدن استانداردهای جدید با مشکل مواجه می شود، اما می توان دوباره پراید را با استانداردهای جدید هماهنگ کرد و همچنان این خودرو را به عنوان ارزان ترین خودروی بازار ایران در اختیار مشتریان گذاشت. اما آنچه میان نظرهای موافقان و مخالفان مشترک بود، نیافتن جایگزینی برای پراید با قیمت مشابه و یا در بازه رقابتی آن است.
در تمام این سال ها که حرف از توقف تولید پراید بود و موافقان و مخالفان نظرها و دلایل خود را در رسانه ها منتشر می کردند، شرکت سایپا تحقیقات و بازارسنجی هایی را برای آوردن خودرویی به عنوان جایگزین پراید شروع کرده بود که تا پیش از آغاز تحریم های آمریکا ادامه داشت. یکی از خودروهایی که برای جایگزینی با پراید به سایپا آمد و بررسی های مختلفی بر روی آن انجام شد،
«داتسون GO» بود. خودرویی که از سال ۲۰۱۴ توسط گروه «رنو – نیسان» به بازار جهانی معرفی شده و تا امروز عرضه در بازارهایی چون هند، نیوزلند و اندونزی را تجربه کرده است. در حال حاضر تولید رسمی داتسون GO در هند و اندونزی ادامه دارد و این خودرو در خطوط تولید نیسان نیز مونتاژ می شود.